Начало > Новини

Новини и публични съобщения за потребителите

Ръководител - (агентска ф-ма или институция) може да променя паролите на потребителите си

публикувано на: 27.05.2020

Уважаеми дами и господа,

С цел оптимизиране на работата и подобряване на сигурността на "Система за електронна обработка на корабни документи при пристигане/отплаване в/от български пристанища по река Дунав" - Single Window са изпратени стотина предупредителни електронни съобщения на  потребители, който не са влизали в системата от една година или повече. 

В тази връзка искам да Ви насоча вниманието, че във всяка агентска фирма или институция има поне по един потребител от тип "Ръководител", който има права за смяна на паролите,  телефоните и т.н. опции на потребителите си.

Това става от менюто "Акаунти", което се намира в горният десен ъгъл под потребителското име на ръководителя.

Нови "Задължителни правила за българските пристанища на река Дунав"

публикувано на: 05.05.2020

Уважаеми дами и господа,

В Държавен вестник, бр. 40 от 05.05.2020 година са публикувани нови "Задължителни правила за българските пристанища на река Дунав", с които можете да се запознаете от тук.

Бъдете здрави!

АНКЕТА за отчитане мнението на заинтересованите страни

публикувано на: 09.04.2020

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,

Настоящото проучване се осъществява от ДЪРЖАВНО ПРЕДПРИЯТИЕ „ПРИСТАНИЩНА ИНФРАСТРУКТУРА“, в изпълнение на дейности по проект RIS COMEX (www.riscomex.eu). Въпросите в проучването са свързани с необходимостта да получим надеждна и точна информация, която да послужи за постигане целите на проектите.

RIS COMEX е проект, финансиран от Механизма за свързване на Европа ( CEF) , целящ определянето, уточняването, прилагането и устойчивата работа на RIS услугите на ниво коридор (RIS Services Corridor) в следствие на резултатите от проучването, направено в рамките на проект CoRISMa.

RIS COMEX стартира през 2016 г. и ще продължи до края на 2021 г. В проекта участват 14 партньора от 13 различни европейски държави. Водещ партньор на проекта е Австрийската администрация по водни пътища (Via donau)

Проектът RIS COMEX цели осъществяването и функционирането на трансгранични информационни услуги на реката въз основа на оперативен обмен на данни от RIS. Тези коридори (информационни), базирани на RIS услуги позволяват управление на трафика от властите и управление на транспорта от логистичния сектор. Те се възползват от наличната национална инфраструктура и услуги.

Проектът има за цел конкретно:

-По-добро планиране на транспорта по вътрешните водни пътища (повишена надеждност на времето за транспорт)

-Намаляване на времето за изчакване и пътуване

-Повишаване на ефективността при изпълнение на вътрешни навигационни превози

-Оптимално използване на инфраструктурата (увеличено използване на капацитета)

-Намаляване на административните бариери

Конкретната анкета има за задача да направи проучване сред заинтересованите страни, като част от Дейност 5 „ Хоризонтални дейности“. . С оглед правилната реализация на управлението на RIS коридора считаме, че консултациите със съответните заинтересовани страни за техните нужди и изисквания, са особено важни и полезни.

Активното участие на представители на бизнеса и организации от неправителствения сектор ще спомогне за формулирането на решения и мерки, съобразени с интересите и нуждите на потребителите на транспортни услуги.

В тази връзка, Ви каним да споделите Вашето мнение чрез настоящата анкета, за което предварително Ви благодарим!

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScBKwRJSA8clUjR_zOmVr1MM_KSyHqBQgHge_D5UljyUa-mMg/viewform?usp=sf_link

 

 
С уважение,

Специализирано поделение дирекция "Ръководство на корабния трафик - река Дунав"
ДП „Пристанищна инфраструктура“
Тел: +359 82 298 463
Тел: +359 82 298 465
Факс: +359 82 298 461
www.bgports.bg

 

Утвърдени извънредни мерки в борбата с (COVID-19)

публикувано на: 30.03.2020

Уважаеми дами и господа,

Във връзка с  усложнената епидемична обстановка в страната и обявеното с Решение от 13.03.2020г. на Народното събрание на Република България извънредно положение, с писмо № 32-00-5/30.03.2020 г. на Областния управител на област Русе , са разпоредени следните мерки:

-     Членовете на екипажи на кораби, посещавайки пристанище Русе, за периода на пребиваване в пристанището, да нямат право да напускат територията му;

-     Корабопритежателите и снабдителите с гориво да снабдяват екипажите на бункероващите кораби с подходящи лични предпазни средства и защитни маски, които да се използват по време на бункеровката;

-     При смяната на български екипаж на кораби, плаващи по вътрешни водни пътища, корабопритежателите да извършват основна дезинфекция на кораба;

            С оглед на горното и с цел намаляване риска от разпространение на заболяването COVID-19, разчитам за създаване на необходимата организация за строгото спазване на санитарно-хигиенните изисквания и дезинфекционни мероприятия при извършване на описаните дейности.

За рискови държави се считат всички, които имат регистрирани случаи на (COVID-19)

публикувано на: 29.03.2020

Уважаеми дами и господа,

Със заповед № РД-01-158/26.03.2020 г. на министъра на здравеопазването, за изменение и допълнение на заповед № РД-01-130/17.03.2020 г., изменена и допълнена със заповед № РД-01-140/19.03.2020 г., е РАЗПОРЕДЕНО:

В точка I.1  е посочено, че думите „Китайската народна република, Ислямска република Иран, Бангладеш, Република Индия, Република Малдиви, Федерална демократична република Непал, Демократична социалистическа република Шри Ланка, Кралство Испания, Италия, Република Корея, Северна Корея (КНДР), Обединено кралство Великобритания и Северна Ирландия, Франция, Федерална република Германия, Кралство Нидерландия и Швейцария“, се заменят с думите „държава с регистрирани случаи на COVID-19“.  

За такива, с регистрирани случаи на COVID-19, ще се считат всички държави.

В тази връзка, за всички случай на пристигане в българско пристанище на плавателни средства, с екипажи от български граждани, ще бъдат информирани представителите на съответните Регионални здравни инспекции, за карантинирането им.

За целта, лицата попълват анкетна карта, след което представителите на РЗИ изготвят предписание за поставяне под карантина (Приложение към заповед № РД-01-140/19.03.2020 г.), в което задължително се посочва адресът, на който ще пребивава и срокът за който лицето се поставя под карантина.

Лицата има право да напускат територията на Р България, преди да е изтекъл карантинния период, когато напускат територията за извършване на международно плаване, с цел превоз на товари.

В случай, че лице не предвижда отпътуване, се поставя под карантина за срок от 14 дни, в дома или на друго място за настаняване, в което лицето е посочило, че ще пребивава с предписание на органите на граничния здравен контрол. В предписанието за поставяне под карантина се посочва адресът на пребиваване за предвидения карантинен период и срокът за който лицето се поставя под карантина.

Временна забрана за влизане на територията на Република България

публикувано на: 23.03.2020

Уважаеми дами и господа,

Със заповед РД-01-138/19.03.2020 год. на министъра на здравеопазването, на основание чл. 63, ал. 6 от Закона за здравето, е РАЗПОРЕДЕНО:

1. Временно е забранено влизането на територията на Република България, считано от 00:00 часа на 20 март, до 17.04.2010 год., включително, на всички граждани на трети страни през всички гранични пунктове и с каквито и да са транспортни средства, вкл. въздухоплавателни, морски, железопътни и шосейни.

2. Остава в сила забраната за влизане на територията на Република България на лица, пристигащи от следните държави-членки на ЕС и страни от Шенгенското пространство: Италия, Испания, Франция, Великобритания и Северна Ирландия, Германия, Нидерландия и Швейцария, с изключение на български граждани, членове на семействата на български граждани и лица със статут на постоянно и продължително пребиваване на територията на Република България.

3. Забраната по т.1 не засяга гражданите на държави-членки на ЕС и страните от Шенгенското пространство и членовете на техните семейства с изключение на тези от т.2

4. Забраната не обхваща:

- здравни специалисти, здравни изследователи и специалисти по грижата за възрастни хора;

- транспортен персонал, ангажиран с превоз на товари, екипажи на въздухоплавателни средства, извършващи търговски въздушен превоз, и друг транспортен персоналпри необходимост;

- дипломати, служители на международни организации, военнослужещи и хуманитарни работници при изпълнение на техните задължения;

- лица, пътуващи по хуманитарни причини;

- граждани на трети страни, които имат разрешение за дългосрочно пребиваване в държава-членка на ЕС и преминават през България с цел да се завърнат в държавата, в която живеят и пребивават;

Нови рискови държави, от които се налага карантина (COVID-19)

публикувано на: 20.03.2020

Уважаеми дами и господа,

Списъкът с рисковите държави към момента е:

Китай (включително Шанхай, Хонг Конг и Макао), Иран, Бангладеш, Индия, Малдиви, Непал, Шри Ланка, Испания, Италия, Южна Корея, Северна Корея ( КНДР ), Великобритания и Северна Ирландия, Франция, Германия, Нидерландия и Швейцария.

Капитанската здравна декларация е актуализирана и качена на страницата на sw.bulris.bg, но имайте предвид, че ако вече е била изтеглена един път от един компютър, тя е кеширана от браузъра. За да се изтегли актуалната бланка трябва да се изчисти кеша на браузъра.

Разширавяне обхвата на държавите, от които се налага карантина (COVID-19)

публикувано на: 17.03.2020

Уважаеми дами и господа,

Днес 17.03.2020 година, министърът на здравеопазването издаде заповед РД-01-130, с която е разширен обхвата на държавите при пристигане от които се налага карантина на лицата. Цитираната заповед налага и промяна в точка 2 на "Капитанска здравна декларация".
Новият образец на формуляра може да изтеглите от страницата на sw.bulris.bg.

Превенция на заболяването - корона вирус (COVID-19)

публикувано на: 09.03.2020

Уважаеми дами и господа,

Предвид създадената епидемична обстановка от корона вирус – COVID-19 в някой европейски държави, с цел превенция на заболяването и намаляване на риска от възникване на случаи от него на територията на Република България, съгласувано с органите за граничен, здравен и паспортен контрол, считано от 06.03.2020 година, се въвежда за деклариране от водачите на пристигащите в пристанищата кораби формуляр на "Капитанска здравна декларация". При невъзможност да получите оригинал на същата от капитана или корабособственика преди пристигане на кораба, следва да извършите попълването и, след получаване на информация от капитана на кораба  и прикачвате към Уведомлението. Образец на формуляра може да изтеглите от страницата на sw.bulris.bg

На вниманието на Пристанищни оператори, упражняващи дейности в района на Дирекция „Речен надзор – Русе” и Дирекция „Речен надзор – Лом”

публикувано на: 07.08.2019

УВАЖАЕМИ ПРИСТАНИЩНИ ОПЕРАТОРИ,

В изпълнение на разпоредбите на чл. 36в и чл. 41в, ал. 1 и ал. 3 от Наредба за организацията за осъществяване на граничен паспортен, митнически, здравен, ветеринарномедицински и фитосанитарен контрол, както и контрол на транспортните средства в пристанищата на Република България, обслужващи кораби от международно плаване, пристанищните оператори ще получават информация за броя на пътниците на корабите, пристигащи в речните пристанища на Република България, от приложение № 15 от Наредбата – "Обща декларация" (поле "брой на пътниците")  в „Системата за електронен документооборот на речния транспорт" (Single Window).

Корабите вече плават задължително с включен АИС транспондер

публикувано на: 20.04.2018

Промените в Закона за изменение и допълнение на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България са свързани с подобряване предоставянето на РИС услуги по вътрешните водни пътища на Р България. Новите текстове, отбелязани в новосъздадения чл. 77а, гласят: „Системата за автоматична идентификация по вътрешните водни пътища (AIS за корабоплаване по вътрешните водни пътища), монтирана на борда на кораб в съответствие с изискванията на правото на Европейския съюз, международен договор, по който Република България е страна, или с разпоредби на националното законодателство, трябва да е непрекъснато включена и да излъчва актуална информация за навигационния статус на кораба, докато той се намира във вътрешните водни пътища на Република България или преминава през тях." Така използването на автоматичната идентификационна система (АИС) при движение по река Дунав става задължително, а излъчваната информация следва да бъде актуална. Изискването е всички капитани да въвеждат коректна информация преди започване на курс или маневра. Законът е обнародван в бр. 28/2018 г. на Държавен вестник.

АНКЕТА във връзка с разработване на услуги по проект RIS Comex

публикувано на: 13.09.2017

В рамките на проект RIS COMEX са разработени т.нар. услуги за коридори, които предстои да бъдат реализирани в рамките на проекта през следващите години.

Моля заинтересованите лица да попълнят Анкетата.

На вниманието на Пристанищни оператори, упражняващи дейности в района на Дирекция „Речен надзор – Русе” и Дирекция „Речен надзор – Лом”

публикувано на: 25.07.2017

Уважаеми дами и господа,

Във връзка с разработен допълнителен модул в Система за електронна обработка на документи при пристигане/отплаване в/от български пристанища по река Дунав, от 19.07.2017 г. е предоставена възможност на пристанищните оператори да бъдат регистрирани в системата и да получават незабавно подадената от корабните агенти информация.

В случай, че желаете да се възползвате от удобството на предоставената информация в Системата, моля да следвате процедурата, описана на страницата: sw.bulris.bg. В раздел „Достъп“ са предоставени необходимите документи, както и указания за попълването им.

За да се избегнат  неточности, моля при подаване на заявление да се посочи кои понтони, котвени стоянки и терминали оперира пристанищният оператор в района на съответните пристанища. Системата дава възможност за всеки отделен акаунт да има различни права на достъп. 

Бланка на заявлението може да бъде изтеглена от следните адреси:

https://sw.bulris.bg/docs/F-142.004.doc

http://bulris.bg/river-information-services/sistema-za-elektronna-obrabotka-na-dokumenti-na-reka-(single-window)

На вниманието на корабоводители, агенти, логистични партньори

публикувано на: 19.06.2017

В Дирекция „Ръководство на корабния трафик – р. Дунав” е получено съобщение от Министерството на строителството, транспорта и инфраструктурата на Република Сърбия, относно ремонтни дейности на мост „Жежел” на 1253+300 км по река Дунав, в района на Нови Сад.

В него се уведомява секретариата на Дунавската Комисия, че е достигната финалната фаза на ремонтните дейности по моста, които включват строителство на два отвора, разположени в централната част на моста. Като се има предвид технологията на строителството, се съобщава, че в хода на изпълнение на тези дейности, корабоплаването ще бъде преустановено двукратно:

Първото спиране на корабоплаването за период от 5 до 7 дена, е предвидено от 5 до 12 юли 2017г.,

второто, със същата продължителност, от 29 юли до 5 август 2017г.

Корабоводителите ще бъдат информирани по надлежния ред за точните дати и продължителност на преустановяване на корабоплаването чрез Известия до корабоводителите (NtS).

Във връзка с горепосочената информация се съобщава, че след пускане в експлоатация на мост „Жежел”, временният железопътен и пътен мост „Боско Перошевич”, който в продължение на 17 години се явява критичен участък в Сърбия, ще бъде премахнат. По тази дейност ще бъде получена допълнителна информация.

Над 30 корабни агенции с близо 100 потребители използват Single Window от старта на системата

публикувано на: 15.06.2017

Над 30 корабни агенции с близо 100 потребители използват услугите на системата за електронна обработка на документи при пристигане и отплаване на кораби в/от речните ни пристанища, известна още като Single Window по река. Три месеца след официалния старт на системата са подадени над 2500 уведомления и повече от 2700 общи декларации. Средното време за обработка на обща декларация за вход-изход на кораб е между 15 и 30 минути.

Повече от 100 ангажирани служители от различни институции, регистрирани в системата, следят за бързото и ефективно обработване на подадените документи за входна и изходна ревизия.

В следствие на засилен интерес за достъп и от други заинтересовани лица, свързани с речния транспорт, в системата непрекъснато се въвеждат подобрения, целящи улеснения и гъвкавост при работа.

Системата Single Window функционира само с електронни документи от 15 март 2017 г. Тя позволява стандартизирана информация и документи да се подават електронно, а не на хартиен носител, в една единствена входяща точка. Принципът на обслужване "на едно гише“ вече е въведен във всички български пристанища по река Дунав. Целта е новата организация на работа да облекчи административното обслужване на бизнеса, свързан с речното корабоплаване.